Základní škola a mateřská škola Měčín - p.o.

Úvod

Výlet do Klatov

20. června 2014

Fotogalerie

18. června jsme se školní družinou navštívili Klatovy, cíl cesty – katakomby. Cestou do katakomb jsme nemohli minout cukrárnu a v ní výborné zákusky a zmrzlinu. Po osvěžení jsme dorazili do našeho cíle. Ujala se nás hodná paní průvodkyně, která nám vysvětlila vznik a smysl katakomb. Prohlídka nás všechny velice zaujala. Někteří se dokonce v podzemí mezi mumiemi trošku báli. Po prohlídce jsme shlédli dva poučné filmy o restaurování vystavených exponátů a o paní Kunhutě z Příchovic. Výlet se nám moc líbil.

Návštěva předškoláků v družině

20. června 2014

Fotogalerie

V pondělí 16. června a v úterý 17. června navštívili předškoláci z mateřské školy školní družinu a seznámili se s její činností.

Návštěva výstavy v Přešticích

2. června 2014

Fotogalerie

V pátek 30. května 2014 jsme navštívili Dům historie Přešticka, kde se konala výstava prací žáků lidové školy umění v Přešticích, výstava se nám velmi líbila, po výstavě jsme tradičně zašli do cukrárny u Baxů.

Čarodějnice

28. května 2014

Fotogalerie

Pálení čarodějnic je pohanský svátek, kdy se čarodějnice slétali na sabat, v ten se den se hledali poklady (otevírají se jeskyně). V dnešní době tento svátek představuje den, kdy se na vyvýšených místech zapalují ohně, popel z těchto hranic měl v minulosti zvýšit úrodu, popelem se také potíral dobytek ke zvýšení plodnosti, někdy se přes zapálený oheň přeskakovalo, to mělo zajistit plodnost a mládí.

U nás v družině na tento svátek navazujeme jedním zábavným odpolednem, kdy jsme se naučili jednu písničku 5 ježibab, vyráběli jsme klobouk, vyprávěli si a tančili.

Výlet na Taneček

2. května 2014

Fotogalerie

Dne 30. dubna jsme se školní družinou opět podnikli výlet do přírody, naším cílem se stal kopec Taneček u Zelené Hory. V Měčíně jsme nastoupili do autobusu, který nás dovezl k Zelené Hoře, zbytek cesty jsme absolvovali pěšky. Na Taneček jsme dorazili trochu unavení stoupáním do strmého kopce, ale s dobrou náladou. Paní učitelka Kolihová nám vyprávěla pověst, která se k tomuto malebnému místu váže. Všichni jsme pozorně naslouchali poutavému vyprávění, také jsme byli zvědavi, jestli uslyšíme hudbu, která by se měla ozývat z hlubin země, kam se podle pověsti hospoda s čertem a Káčou propadla. Když jsme položili ucho k zemi, opravdu jsme nějaké zvuky slyšeli, možná že to byla ale zásluha paní učitelek. Za odměnu si každý odnesl malý dárek. Paní učitelky nám je poschovávaly po lese a my jsme je museli hledat. Na zpáteční cestě jsme se zastavili na farmě u Šosů, kde jsme si mohli prohlédnout a pohladit různá domácí zvířátka a zahrát si různé hry. Do Měčína jsme opět jeli autobusem. Výlet se zdařil, moc se nám všem líbil. Už se těšíme na další krásně strávené odpoledne v přírodě.

Tvoření šperků

26. dubna 2014

Fotogalerie

Ve čtvrtek 24. dubna mezi nás do družiny zavítala paní Vítovcová, která nás učila vyrábět nádherné šperky, na naše výtvory se můžete podívat do galerie.

Cesta za pokladem

24. dubna 2014

Fotogalerie

Ve středu 23. dubna školní družina, Šikulové a 1. stupeň ve spolupráci připravili zábavné turistické odpoledne "Cesta za pokladem". Směr naší cesty byl Radkovice, Bíluky a zpět do Měčína. Paní učitelka Šustáčková nám připravila cestu samého překvapení. Po trase, na které děti plnily spoustu zajímavých úkolů (jak určit světové strany, zazpívat si lidovou písničku, zakákat panáka atp.), dovedly žáky k pokladu paní učitelky Bauerová a Sedláková. V cíli nás čekala velice sladká odměna, samé sušenky, vajíčka a lízátka. Výlet se nám velice vydařil a získali jsme mnoho nových informací, přálo nám i počasí.

Ve středu 23. dubna jsme šli hledat poklad. Plnili jsme šest úkolů. První jsme měli zazpívat písničku, druhý jsme skákali panáka, třetí jsme měli pojmenovat světové strany, potom jsme dělali deset dřepů a desetkrát jsme skákali. Pak už jsme došli ke stromu nahoru na kopec, tam jsme se nasvačili, honili jsme se, hráli jsme mrazíka a kočku a myš. Potom jsme šli do Bíluk a zpátky ke škole.

Natálie Šindelářová

Spaní ve školní družině - Noc s Andersenem

14. dubna 2014

Ze 4. dubna na 5. dubna jsme spali ve školní družině s Petrou Braunovou a paní vychovatelkou Kolihovou. Nejdříve jsme si povídali, potom jsme psali svá přání a pak je zakopali u Petry na zahradě. Potom nám vyprávěla tři strašidelné historky. Šli jsme strašidelnou chodbou, četli si a šli spát. Ráno jsme se nasnídali, popovídali si a přišli si pro nás rodiče.

Adéla Skalová, 3. třída

Dne 4. dubna se konala Noc s Andersenem a my jsme mohli spát ve škole. Čekalo nás tam překvapení. Spolu s paní spisovatelkou Petrou Braunovou jsme si na lístečky napsali naše tajná přání a vložili je do krásné plechovky. Tu jsme potom zakopali na zahradě Petry Braunové. Potom jsme si vyprávěli tajemné příběhy a museli jsme projít strašidelnou chodbou. Na konci chodby jsme se podepsali na pohledy. Když už jsme byli připraveni ke spaní ve spacáku, paní spisovatelka nám přečetla dvě pohádky Hanse Christiana Andersena - Cínový vojáček a Starý dům. Moc se mi to líbilo a těším na příští rok.

Karolína Němečková, 2. třída

Tvoření

11. dubna 2014

Fotogalerie

Ve školní družině stále něco tvoříme, tentokrát jsme tvořili mláďata, která patří k jaru.

Noc s Andersenem

7. dubna 2014

Fotogalerie

Za celou éru spisovatelky jsem nocovala v mnoha městech s Andersenem i dětmi. Vždy to bylo zábavné, vtipné, veselé a napínavé. Přesto jsem se vždy těšila, až budu mít možnost nocovat na domácí půdě - a tu jsem pěkně dlouho hledala. Zakotvila jsem v Měčíně a jsem ráda, že i tady jsou děti zvídavé a hravé. Tentokrát jsme společně zapsali svá tajná přání na kousky papíru, které jsme pečlivě schovali do plechovky a zakopali na zahradě mého dětství. Slíbili jsme si, že dodržíme desetiletou lhůtu - dříve plechovku nevykopeme! Ale 4. 4. 2024 znovu spatří světlo světa a my se s úsměvem zadíváme na přání psaná dětskou rukou a zavzpomínáme na společnou noc před deseti lety. Po návratu ze zahrady děti vyslechly několik napínavých historek, vážících se k Měčínu a okolí. Teprve poté - dostatečně vystrašené - si prošly dlouho chodbu školy za svitu svíček. Někteří nebojsové sami, jiní ve dvojici. Závěr společného milého večera, resp. noci, bylo čtení při baterce z knihy pohádek Hanse Christiana Andersena. První příběh O cínovém vojáčkovi děti slyšely všechny, ale druhou, smutnou pohádku Starý dům, už mnozí nevyslechli do konce, protože sladce usnuli...

Petra Braunová

Spaní ve školní družině

27. března 2014

Opět se blíží Noc s Andersenem. Školní družina pod vedením paní vychovatelky Kolihové se do této akce také zapojila. Letos to bude překvapení, které připravila paní spisovatelka Petra Braunová.

Zdobení perníčků

6. března 2014

Fotogalerie

Ve školní družině jsme pečením perníčků vítali jaro. Perníčky poslouží i jako dárek pro naše maminky, babičky nebo tetičky k Mezinárodnímu dni žen.

Tvoření ve školní družině

6. března 2014

Fotogalerie

Ve středu 4. března jsme si ve školní družině vyzkoušely práci s mozaikou. Vyráběly jsme dárky pro maminky nebo jen tak pro radost. Práce s mozaikovými kostičkami se nám líbila, tak si ji určitě ještě někdy zopakujeme.

děvčata ze školní družiny

Kino v Přešticích

28. února 2014

Fotogalerie

Ve čtvrtek 27. února jsme opět vyrazili do kina v Přešticích, kde nám promítali animované filmy, čekání na začátek jsme si zpříjemnili zmrzlinou.

Pěvecká soutěž DoReMi

26. února 2014

Fotogalerie

Soutěže DoReMi se ve dvou kategoriích zúčastnilo 22 žáků. Porotu tvořili: p. Mašát, p. Chloupková, p. Bauerová, p. Sedláková

Výsledky:

Maškarní karneval

20. února 2014

Fotogalerie

V době, kdy všichni žijeme zimní olympiádou v Soči, si přesto najdeme čas na pečení bábovek a čokoládových řezů na náš každoroční maškarní karneval.

Na karnevalu si zatančili čarodějnice, černokněžník, princezny, ježibaby, Karkulky, vodníci a mnozí další. 9. ročník pod vedením Filipa Přibáně, Patrika Knapa a Kláry Štampachové připravil pro děti různé soutěže a vyhodnocení nejlepších masek.

Dne 19. února se uskutečnil maškarní bál v družině, připravili ho paní vychovatelka a žáci 9. ročníku: Filip Přibáň, Patrik Knap a Klára Štampachová. Masky byly: Týna S. - Eva Samková, Kája W. - břišní tanečnice, za ty šly i Niki H., Adél B., Adél S. - pírková princezna, Eli K. - vosa, Matěj L. - spiderman, Tery Ř. - španělská tanečnice, Tery a Kája N. - klauni, Naty R. - Červená Karkulka, Lucka M. - cikánka, Kačka M. - kuchařka, Adél Š. - čarodějnice, Honza H. a Honza M. - vojáci, Míra S. - Batman, Neli K. princezna, Ani S. - vodní víla, Táňa A. - baletka, Jan N. - pirát, Juli V. - kočička, Venda S. - panter, Ondra C. - kovboj, Adél N. - čarodějnice, Kačka V. - kovbojka, Simi P. - víla, Adam K. - pirát. Všem se maškarní bál moc a moc líbil, chtěli bychom ho mít zase.

Adéla Skalová, 4. třída

Výlet do Přeštic - výstavy a čajovna

24. ledna 2014

Fotogalerie

Dne 23. ledna 2014 jsme vyrazili do Přeštic na výlet do muzea na expozici vláčků a na korálky. Když jsme dorazili do muzea, tak nás uvítala paní, řekla, aby jsme si odložili věci a šli se podívat do 1. patra na expozici vláčků. Tam nás uvítal pán, povídal nám a pouštěl nám vláčky. Pak jsme se s pánem rozloučili a šli se podívat na šperky, dívali jsme se a dívali jsme se a povídali si s paní. Z muzea jsme šli rovnou do čajovny, tam nás uvítala paní, řekla nám, abychom se rozdělili. Pak jsme si šli hrát. Po chvíli nás zavolala a ochutnávali jsme vynikající čaj ze stromové kůry, citrónové trávy, stromové kůry s čokoládou. Pak jsme se rozloučili a šli na autobus. Doufám, že na takový výlet pojedeme znovu, byl to dobrý nápad.

Šárka Šindelářová, 4. třída

Výlet do Přeštic

16. ledna 2014

Fotogalerie

Ve středu 15. ledna vyrazily děti ze školní družiny na výlet do Přeštic, tentokrát jely do solné jeskyně, cestou zpátky se jako tradičně zastavily v cukrárně U Baxů.

Vánoční výzdoba

18. prosince 2013

Fotogalerie

Ve fotogalerii se můžete podívat na vánoční výzdobu, kterou máme v naší školní družině.

Pečení vánočky

18. prosince 2013

Fotogalerie

Ve školní družině jsme se rozhodli, že se naučíme péct vánočku a tím maminkám usnadníme práci. Všichni jsme dostali recept a začali pracovat. Jak vidíte na fotkách, práce se nám dařila. Ve fotogalerii naleznete i recept, podle kterého se taková vánočka peče.

Betlémy v Příchovicích

12. prosince 2013

Fotogalerie

Dne 11. prosince 2013 jsme se vypravili na výlet do Příchovic s naší paní družinářkou Kolihovou, s paní učitelkou Sedlákovou a paní asistentkou Bauerovou. Když jsme dorazili do Přeštic řekla paní učitelka, že dál půjdeme pěšky a šli jsme. Když jsme dorazili do Příchovic, tak jsme šli dál a došli jsme k domu, kde byl betlém, zazvonili jsme a paní nás pozvala dál. Povídali jsme si s ní a porozhlédli se po její zahradě. Fotografovali jsme si vše, vše se mi líbilo. Při zpáteční cestě jsme šli do cukrárny a nakoupili jsme si dobroty. Doufám, že vyrazíme znovu.

Šárka Šindelářová, 4. třída

Čert a Mikuláš

4. prosince 2013

Fotogalerie

Letos jsme se netradičně chystali ve školní družině na čerta a Mikuláše, pekli jsme perníčky čertů a Mikuláše a zdobili je.

Glazování výrobků

3. prosince 2013

Fotogalerie

Keramické výroky, které jsme vyráběli spolu s rodiči, byly v Přešticích u paní Boškové v Domě dětí naglazovány, ve fotogalerii se můžete podívat, jak vypadalo samotné glazování a jak vypadají hotové výrobky.

Výlet do Prahy

3. prosince 2013

V sobotu 30. listopadu vyrazili někteří žáci školní družiny na výlet do Prahy, tento výlet pořádala školní družina z Přeštic. Na výletě navštívili představení v Divadle Spejbla a Hurvínka nebo se projeli se parníkem po Vltavě, nechyběla ani zastávka u McDonalda.

Zdobení perníčků

26. listopadu 2013

Fotogalerie

Pondělí 25. listopadu bylo ve školní družině ve znamení perníčků. Do školní družiny přišla paní Růžena Brašnová, která ukázala dětem i zájemcům jejich zdobení. Kromě zdobení perníčků dětem ukázala, co se všechno dá z perníkového těsta vyrobit a jak to pak také vyzdobit.  Jak to tam vypadalo, se můžete podívat ve fotogalerii.

Polštářek pro hezké sny

21. listopadu 2013

Fotogalerie

V listopadu jsme ve školní družině vyráběli Polštářek pro hezké sny.

Tvořeníčko s rodiči

18. listopadu 2013

Fotogalerie

Páteční odpoledne ve školní družině bylo zážitkem pro nás všechny, kdo rádi tvoří. Děti, ale hlavně maminky a i tatínkové si mohli vyzkoušet práci s keramickou hlínou. Každý si mohl vybrat, co vytvoří, a tak vznikali podkovy, andělíčkové, rybky, svícny a další originální dílka. Bylo vidět, že tvoření nadchlo nejen děti, ale hlavně rodiče. Některé uchvátilo natolik, že vytvořili i více výrobků. Za sebe chci poděkovat paní Kolihové a paní Vladařové za báječné odpoledne, které jsme si určitě všichni užili a odpočinuli v přátelském a milém prostředí.

Každý určitě odcházel s hezkým pocitem a navíc s radostí, že odměnou mu bude originální výrobek, který si sám vytvořil. Děkujeme za takovou akci!!!

za rodiče Naďa Nyklesová

Stavebnice

12. listopadu 2013

Fotogalerie

Určitě znáte stavebnici Cheva, ve školní družině je také velmi oblíbená, ve fotogalerii se můžete podívat, co z ní děti vytvořily, největší stavbu postavili kluci: Jan Muknšnábl, Jan Němec, Jan Hajšman, Matěj Linhart, Adam Krotký a Tomáš Neumann, práce jim trvala celých pět dní.

Tvořeníčko ve školní družině

5. listopadu 2013

Plakát

Školní družina pořádá Tvořeníčko pro štěstí – výroba vánoční podkovy. Akce se uskuteční v pátek 15. listopadu 2013 od 15 do 17 hodin. Do Vánoc vám podkovu vypálíme a naglazujeme.

Všichni rodiče jsou velmi vítáni. Nechte doma všechny starosti a přijďte s dobrou náladou, čeká vás zábavné odpoledne.

Ukládání k zimnímu spánku

4. a 5. listopadu 2013

Fotogalerie

V pátek 1. listopadu jsme spali ve školní družině. Rodiče nás odvedli v 17:30 h ke škole, kde jsme měli sraz. Na zahradě byl rozdělaný oheň. Kdo chtěl, mohl si opéct buřta. Po zahradě byly vydlabané dýně a světýlka. Chvilku jsme si hráli a v půl sedmé jsme šli do družiny. V družině jsme si chvilku hráli a pak paní vychovatelka roznesla po chodbě světýlka a udělal z nich cestičku, na konci byla dýně z kartonu, do které jsme se všichni podepsali. Potom jsme si rozložili spací pytle. Paní vychovatelka nám přečetla pohádku O králi Sedmilháři. Ráno, když jsme se probudili, měli jsme snídani. Ještě než jsme šli domů, tak jsme si hráli různé hry. Jako dárek jsme dostali krásně ozdobené perníčky. všem se nám to líbilo a chtěli bychom si to zopakovat.

Andrea Žižková, 4. třída

V pátek 1. 11. jsme spali ve školní družině, program byl o Halloweenu. Večer jsme začali opékáním buřtů. zahrada byla krásně vyzdobena Halloweenskými světýlky a dýněmi. Pak jsme se s rodiči rozloučili a přesunuli jsme se do školní družiny. tam jsme hráli různé hry, které se nám moc líbily. Před spaním nám paní učitelka četla z knihy O králi Sedmilháři. Jsou v ní moc hezké pohádky. Postupně jsme všichni usínali. Ráno nás čekalo překvapení - od paní vychovatelky jsme dostali krásné perníčky. Spaní v družině se mi moc líbilo a už se těším na příští.

Caroline Wiedemann, 4. třída

1. - 2. listopadu se konalo spaní ve školní družině. Večer jsem zahájili v areálu školy, hráli jsme si na honěnou, poté jsme se přesunuli do školní družiny. V družině jsme hráli spoustu zajímavých her: po mé pravici je volné místo, luštění křížovky, doplňování slov a další slovní hry. Když jsme dohráli, byl čas jít spát. ještě než jsme šli spát, museli jsme projít strašidelnou chodbou, pak přišla na řadu četba. Ráno, když jsme se probudili, na nás čekala snídaně - závin, čaj rohlík se šunkou a sýrem. Po snídani jsme ještě hráli nějaké hry, potom nás čekalo překvapení. V 9 hodin si nás vyzvedli rodiče. Tato aktivita se mi líbila a doufám, že se bude konat příští rok znovu.

Kristýna Sládková, 4. třída

V pátek 1. listopadu jsme odvedli naše malé ratolesti do školy, kde se konalo spaní ve školní družině. Nejprve jsme museli doma vše přichystat včetně plyšového kamaráda a pak  jsme v 17:30 h vyrazili do školy. Vše už bylo krásně připravené. Školní zahrada byla vyzdobená dýněmi a světýlky ve skleničkách, která si děti samy vyrobily. Pak si chvilku hrály venku ve tmě, opekly buřtíky, rozdaly rodičům pusinky a šly na to .... Ráno jsme si je vyzvedly plné dojmů a zážitků. Dostaly i dáreček, který velice potěšil a určitě i všem chutnal. Všichni byli velice spokojení a my rodiče moc děkujeme a těšíme se na další spolupráci.

za rodiče Markéta Hlaváčová

Spaní ve školní družině

21. října 2013

Školní družina ve spolupráci se školou i s rodiči připravuje Ukládání k zimnímu spánku na pátek 1. listopadu 2013. Sraz v areálu školy v pátek 1. listopadu v 17:30 hodin.  Rodiče si děti vyzvednou v sobotu 2. listopadu v 9 hodin ráno. Těšíme se na vás! Kdo hraje na kytaru je vítán!

Program:

- opékání špekáčků v areálu školy (děti si špekáčky přinesou)

- vyprávění u ohně i s rodiči

- ve 20 hodin přesun do školy na spaní (děti, které nebudou chtít spát ve škole, mohou odejít po opékání s rodiči domů)

- zdolávání úkolů a čtení na dobrou noc

- ráno nás čeká veliké překvapení a snídaně - domácí závin a čaj

Michaela Šustáčková, Jaroslava Kolihová

Městská knihovna Měčín

18. října 2013

Fotogalerie

Naše školní družina dlouhodobě spolupracuje s měčínskou městskou knihovnou. Do knihovny chodí děti si prohlížet časopisy a knihy, součástí návštěv je také čtení na pokračování.

Podzim ve školní družině

17. října 2013

Fotogalerie

Nový školní rok má více než jeden měsíc za sebou, práce i zábava ve školní družině jsou již v plném proudu a tak můžeme informovat o dění. Stačili jsme navštívit kino v Přešticích, účast byla větší než jsme předpokládali. Účastnilo se 31 žáků.

Jak vypadá ráno ve školní družině? Čínská zeď nebo pyramida z Egypta? Žáci ráno relaxují při hudbě, učí se výtvarně vyjadřovat skutečnost podle vyprávění, četby, filmu, divadla nebo vlastního prožitku.

A odpoledne? Odpoledne hrajeme různé hry, čteme si na pokračování, dramatizujeme pohádky a vyrábíme, třeba naposled to byly pletené panenky z vlny Hadrnice a Hadrníci, hráli jsme si na návrháře a návrhářky. A nezapomínáme ani na vycházky do okolí – stále se seznamujeme s naším regionem – okolím Měčína.

Školní družina

10. října 2013

Fotogalerie

Ve školní družině mohou svůj čas trávit žáci po vyučování, hrají si tu, kreslí a odpočívají. Ve fotogalerii se můžete podívat, jak vypadá takové běžné odpoledne v družině.

Návštěva kina v Přešticích

30. září 2013

Fotogalerie

V pátek 26. září jsme jeli do Přeštic na kino. Obešli jsme náměstí a pak jsme vešli do velké budovy, kde jsme se usadili na měkké sedačky. Pohádka, kterou nám promítali, se jmenovala Tajemný poklad. Pohádky byla moc hezká, moc se mi celý výlet líbil a těším se na další

Caroline Wiedemann, 4. třída

Ve čtvrtek 26. září jsme jeli se školní družinou do kina do Přeštic. Film se jmenoval tajemný poklad, po filmu jsem si udělali společné foto a vyrazili domů.

Kristýna Sládková, 4. třída

Ve čtvrtek 26. září jsme se se školní družinou vydali do kina. Pohádka se jmenovala Tajemný poklad. Bylo to moc krásné a napínavé. Těším se, až pojedem znovu.