Základní škola a mateřská škola Měčín - p.o.

Úvod

Módní přehlídka

21. června 2015

Fotogalerie

V pátek 19. června se konala ve školní družině módní přehlídka, odměnou pro všechny byla perníková sluníčka.

Návštěva dětí ze školky

8. června 2015

Fotogalerie

V pondělí 8. června se do naší školní družina přišly podívat děti z mateřské školy, jak se jim v družině líbilo, si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Výstava v Přešticích

5. června 2015

Fotogalerie

Ve čtvrtek 4. června jsme vyrazili s kroužkem Šikulů na malý výlet do Přeštic, kde jsme si prohlédli výstavu prací žáků a učitelů lidové školy umění. Výlet jsme tradičně zakončili v cukrárně U Baxů.

Taneční soutěž

27. května 2015

Fotogalerie

Ve školní družině trávíme čas po vyučování, někdy si hrajeme, někdy si píšeme úkoly a někdy tancujeme, tak tomu bylo i v úterý 26. května, kdy jsme si uspořádali malou taneční soutěž.

Pěvecká soutěž

30. dubna 2015

Fotogalerie

Ve středu 29. dubna se konala ve školní družině pěvecká soutěž Do-Re-mi, porotu tvořili paní vychovatelka Jaroslava Kolihová, a učitelé Radek Mašát, Marie Chloupková a Jitka Sedláková.

Výsledky:

Perníčky pro maminky

27. dubna 2015

Fotogalerie

V pátek 24. dubna jsme ve školní družině pekli perníčky jako dárek pro maminky ke Dni matek.

Výlet na hrad Černá Skála

23. dubna 2015

Fotogalerie

Polodenní turistický výlet na zříceninu hradu Černá Skála jsme vyjeli linkovým autobusem ve 14 hodin z Měčína směrem na Přeštice, hned v Měčíně jsme se učili koupit lístek na autobus, všichni jsme si kupovali poloviční lístek na zastávku Loupensko. Pak jsme pokračovali  směrem na Zálesí a odbočili doprava na lesní cestu. Po cestě jsme hráli stopovanou, plnili předem připravené úkoly. Na hradě jsme je ohniště asi zbytek černé hradní kuchyně, kde jsme si opekli špekáčky, chléb i rohlíky. Na hradě jsme se seznámili s historií hradu i informačních tabulí.

Všem doporučujeme výlet jarní přírodou, kde kvetou sasanky, psí fialky, jaterníky a další jarní byliny. Je to úžasné!

Jarní vycházka

9. dubna 2015

Fotogalerie

Na jarní vycházky směřují často na farmu k Reitarům. Vidíme tu kozy, kůzlátka, ovce, husy, krávy, kachny a další zvířata. Cestou zpátky si zahrajeme různé hry např. Čáp ztratil čepičku, Mrazík, Na třetího a další.

Hledání pokladu

30. března 2015

Fotogalerie

V pátek 27. března jsme se rozhodli, i když venku foukal silný vítr a byla zima, že nás to neodradí a půjdeme ven hledat velikonoční poklad a opékat. A stálo to za to, u ohýnku jsme se zahřáli, zahráli si oblíbené hry a nakonec našli i ten poklad.

Jaro v družině

27. března 2015

Fotogalerie

V družině jsme si vyráběli jarní dekorace - kosatce z papíru, na naše výtvory se můžete podívat ve fotogalerii.

Velikonoční výzdoba

24. března 2015

Fotogalerie

Blíží se Velikonoce a my jsme si ve školní družině vyzkoušeli vyrobit velikonoční výzdobu, na to jak nám to šlo a jak vypadaly naše výtvory se můžete podívat ve fotogalerii.

Velikonoční tvoření

20. března 2015

Fotogalerie

Ve čtvrtek 19. března se konalo ve školní družině další tvoření s paní Vítovcovou, tentokrát na téma Velikonoce, zdobili jsme vajíčka a vytvářeli velikonoční dekorace. Připojili se k nám také žáci druhého stupně. Tvoření pak pokračovali v Hospůdce Za brankou, to bylo určeno pro veřejnost.

"Blíží se první jarní den, venku se objevuje čím dál častěji sluníčko. I školní družina se připravila a nachystala pro děti jarní Tvořeníčko. Čtvrteční odpoledne provázela v družině tvořivá atmosféra, která nadchla všechny děti. Bylo připraveno mnoho nápadů a rad, z čeho a jak tvořit. Děti se mohly naučit něco nového a vyrobit krásné jarní dekorace. Nadšení bylo velké a každý si domů odnášel kromě radosti z vlastní práce i dárečky, které jistě potěší nejednu maminku a překvapí tím, co děti dokáží ve škole vyrobit. Děkujeme a těšíme se na další příjemné akce."

za rodiče Naďa Nyklesová

Odpoledne ve školní družině

10. března 2015

Fotogalerie

Ve školní družině tráví děti čas po vyučování, hrají si zde, kreslí a tvoří. Ve fotogalerii se můžete podívat, jak to v naší školní družině vypadá.

Návštěva knihovny

6. března 2015

Fotogalerie

S paní knihovnicí Česákovou jsme se domluvili na poučném čtení a hned, jak jsme dorazili do knihovny, jsme se ocitli prostřednictvím knihy v Africe a dále v Indii, dočetli jsme se o rozdílu mezi slonem africkým a indickým, dále kde žije pták jménem jeřáb. Byl to pro nás zajímavý přínos informací.

Maškarní karneval

2. března 2015

Fotogalerie

Taky už vyhlížíte oknem jaro? To je však ještě v nedohlednu, máme měsíc únor a ten s sebou přináší mráz, sníh, ale také masopustní veselí. Je to doba maškarních bálů, i my jsme ve školní družině uspořádali maškarní rej, konal se v pátek 27. února. Masek bylo úžasně – 38 dětí. Objevili se piráti, kovbojové, havajské tanečnice, indiáni, čarodějnice, víly, andělé, čerti, kočky atd., ale podle předešlých let zde chyběly princezny, asi se s módou mění i móda masek.

Chtěli bychom poděkovat žákům 9. ročníku, a to Kateřině Štampachové, Anetě Maškové, Honzovi Šimkovi a Karlu Kolihovi, kteří se zapojili do organizace – připravili soutěže a také si s maskami pěkně užili celé odpoledne. Nechybělo občerstvení, čaj a čokoládové jablečné řezy se šlehačkou, bonbóny a samozřejmě ceny.

Až nám skončí únor, přijde březen, to za kamna vlezem, duben ještě tam budem …však to znáte. Ale nesmíme zapomenout vás pozvat, musíme vám oznámit, že v březnu se všichni sejdeme na hřišti se Šikuly a uspořádáme odpolední Tvoření s rodiči, uskuteční se 19. března od 13 do 17 hodin na téma Velikonoce. Dále nás čeká buzení skřítka, nazveme ho Farškalák, který zatím ještě spí pod listím.

Tvoření s paní Vítovcovou

22. ledna 2015

Fotogalerie

Ve čtvrtek 22. ledna 2015 pořádala školní družina Výtvarné odpoledne, do akce se zapojili nejen žáci 1. stupně ale i žáci 8. a 9. ročníku s paní učitelkou Rábovou. Vše začalo v půl jedné pod vedením lektorky paní Vítovcové z Janovic s p. Kolihovou a p. Vladařovou motivací a ukázkou šablon, výběrem barev. Trička si všichni donesli z domova. Motivy šablon byly zajímavé, od zvířátek po kytičky, na své si přišli i kluci, na šablonách byly také motorky, auta, telefony nebo třeba sluchátka. Ve spolupráci se žáky vyšších ročníků chceme nadále pokračovat. Už se těšíme na Velikonoce a nové nápady paní Vítovcové, bude to drátkování vajíček a jiná velikonoční výzdoba.

"Ve čtvrtek 22. ledna 2015 proběhlo ve školní družině další tvořivé odpoledne s paní Vítovcovou. Tentokrát jsme na donesená trika tupovali různé obrázky. Ve tvoření nás přišli podpořit i žáci 8. a 9. ročníku. A i naší starší spolužáci se nechali strhnout tvořivou atmosférou a vyrobili si krásná trička."

žáci ŠD

Solná jeskyně

19. ledna 2015

Fotogalerie

Dne 16. ledna 2015 se naše školní družina vydala na výlet do Přeštic. Navštívili jsme solnou jeskyni a cukrárnu, kde jsme si všichni zamlsali. Výlet se vydařil, moc se nám všem líbil. Už se těšíme na další.

Cesta do pravěku

18. ledna 2015

Fotogalerie

Školní družina se proměnila v pokusnou laboratoř, ve školní družině jsme dělali pokusy se soupravou Cesta do pravěku - hraj si a poznávej.

Deník našich pokusů:

1. den nasypání vajíček
2. den sopka
3. den při pozorování lupou vidíme, jak se klubou ocásky
4. den vajíčka se klubou, mají delší ocásek
5. den krmíme listonohy
6. den roste tráva

Polodenní výlet do Přeštic

12. prosince 2014

Fotogalerie

"Ve čtvrtek 11. prosince jsme se školní družinou byli v Domě Přešticka. Viděli jsme tam věci z první světové války.  V 1. patře jsme potom viděli věci z drátků. Po prohlídce muzea jsme šli do cukrárny U Baxů, tam si každý dal, co chtěl k jídlu nebo k pití. Pak jsme se vrátili autobusem do Měčína. Moc se mi to líbilo."

Kája Němečková

"Ve čtvrtek 11.12.2014 jsme jeli s družinou do Domu Přešticka. Tam jsme se dívali na výstavu o první světové válce a na to, co si dříve děti přály od Ježíška. Pak jsme šli do 1. patra a tam jsme viděli drátěné věci. Potom jsme šli do cukrárny U Baxů, tam si každý koupil, co chtěl. Potom pro nás přijel autobus a jeli jsme všichni domů. Moc se nám to líbilo. "

Druháci

Malování čertů

2. prosince 2014

Fotogalerie

Ve školní družině se těšíme na čerty, v pondělí 1. prosince jsme si je zkusili nakreslit, na naše kresby a čertovskou výzdobu se můžete podívat ve fotogalerii.

Stavebnice Seva

22. listopadu 2014

Fotogalerie

Znáte stavebnici Seva? V družině z ní děti postavily kopii naší školy, ve fotogalerii se můžete podívat na to, jak vypadá i na její stavitele.

Ukládání k zimnímu spánku

3. listopadu 2014

Fotogalerie

"V pátek 31. 10. 2014 se uskutečnilo spaní v družině. Šlo se na lampiónový průvod po celém Měčíně, pak jsme přišli do školy a šli jsme na strašidelnou chodbu. Ráno jsme se nasnídali a rodiče si pro náš přišli."

Nikola Hrádková

"V pátek 31. října jsme spali v družině. Nejdříve jsme šli lampiónovým průvodem po Měčíně, když jsme se vrátili, šli jsme strašidelnou chodbou. Než jsme šli spát, paní učitelka nám přečetla pohádku. Ráno jsme dostali perníčky a šli jsme domů, moc se mi to líbilo."

Karolína Němečková

"31. října v pátek jsme spali ve školní družině. Šli jsme na lampiónový průvod po Měčíně. Paní učitelky připravily strašidelnou chodbu a každý šel k dýni, která byla na konci chodby. Večer paní učitelka Šustáčková četla pohádky. Paní učitelka Kolihová nám ráno uvařila čaj a už tu byli rodiče. Moc se nám to líbilo."

Tereza Němečková

"Sešli jsme se před školou a šli jsme přes celý Měčín jako lampiónový průvod. Pak jsme šli přes strašidelnou chodbu. Paní učitelky nám přečetly pohádku a pak jsme šli spát. Ráno jsme dostali perníčky a pak jsme hráli hry. Pak už tu byli rodiče."

Táňa Ambrožová

"V pátek 31. října jsme spali ve školní družině. Šli jsme na lampiónový průvod. Vrátili jsme se do družiny a hráli různé hry. Chodili jsme také po strašidelné stezce. Pak jsme se vyspali a šli domů."

Adéla Bendová

"V pátek 31. října jsme spali ve školní družině. Bylo to opravdu zábavné. Nejprve jsme šli na lampiónový průvod. pak jsme šli do školy, hráli jsme různé hry. Potom jsme šli po strašidelné chodbě. Na závěr nám paní učitelka Šustáčková přečetla pohádku. Pak jsme šli spát."

Karolína Pichrtová

Tvoření s rodiči

31. října 2014

Fotogalerie

Ve čtvrtek 30. října se v salónku Kulturně společenského centra v Měčíně konalo Tvoření s rodiči, které pořádala školní družina. Přijela paní Vítovcová, která dětem i jejich rodičům ukázala, jak se dá vyrobit celkem jednoduše pěkný šperk.

"Ve čtvrtek 30. října jsme prožili krásné kreativní odpoledne s p. Vítovcovou. Tvořeníčko školní družiny bylo určené pro všechny děti bez rozdílu věku a zkušeností. Děti přišly podpořit hlavně maminky, ale dorazili i někteří tatínkové a babičky. Bylo možné si vyrobit nepřebernou řadu krásných věciček pro radost a dárečků pro nejbližší … náušnice, přívěsky, ozdobičky, andělíčky, pavoučky, zvonečky, … Výroba byla jednoduchá, podle odborných rad a názorné ukázky to svede úplně každý. Dětem se odpoledne moc líbilo, domů si odnášeli krásné věcičky a zážitky z Tvořeníčka. Celé odpoledne provázela příjemná a tvůrčí atmosféra, za kterou za děti i rodiče moc děkujeme!!!"

Naďa Nyklesová

Výlet na Taneček

7. října 2014

Fotogalerie

V pátek 3. října jsme se školní družinou vyrazili na výlet na taneček u Přeštic, autobus nás dovezl do zastávky Zelená Hora, dál už jsme pokračovali pěšky na kopec. Na Tanečku jsme byli už několikrát, letos jsou zde nově dřevěné sochy Káči a čerta, na ně se můžete podívat v galerii. Na kopci, který je vysoký 500 m n. m., jsme se zapsali do knihy a tradičně jsme si zatancovali.